ادیب قربانی، پیانیست و آهنگساز، هم اکنون در مقطع دکتری در رشته آهنگسازی، بداهه نوازی و تکنولوژی  در دانشگاه کالیفرنیا در شهر ارواین در آمریکا مشغول تحصیل است.وی فارق التحصیل رشته ی آهنگسازی از دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد  و فارق التحصیل کارشناسی نوازندگی پیانو از دانشگاه هنر تهران است ادیب در حال حاضر زیر نظر اساتیدی همچون لوکاس لیگتی، کریستوفر دبریان  کوجیرو اومزاکی و نیکول میشل مشغول تحصیل دروس آهنگسازی، موسیقی الکترونیک و بداهه نوازی است.

ادیب تجربه ی ضبط و اجرا با گروه هایی همچون کوارتت زهیِ دل سُل و کوارتت لود بنگ  و هنرمندانی همچون انزو فاواتا، لوکاس لیگتی، سهیل شایسته پور، یو برگر میره، سامویل روهرر، علی رهبری، کوجیرو اومزاکی، را در کارنامه خود دارد.

وی در حال حاضر در کنار کار بر روی یک پروژه ی پانتومیم موزیکال در مدت  اقامت کوتاهش در ایران مشغول برگزاری تور کنسرت و کارگاه های بداهه نوازی و آهنگسازی با عنوان خلاقیت با صدا ها می باشد.6 workshop adib

مسترکلاس نوازندگی عود با شهرام غلامی

bd7d1aa5-9973-4ea9-a2d8-eaf6a918836bمستر کلاس نوازندگی و تکنیک های عود با حضور شهرام غلامی در اکادمی موسیقی گذر ، ایشان (زادهٔ ۱۳۵۳ در تهران) موسیقی‌دان و نوازنده ساز بربط (عود) اهل ایران است.
وی از سال ۱۳۷۰ نزد منصور نریمان فراگیری عود را آغاز کرد از جمله فعالیت های وی در عرصه موسیقی در داخل و خارج از کشور به موارد زیر میتوان اشاره کرد، · ﻋﻀﻮﯾﺖ در ارﮐﺴﺘﺮ ﻣﻠﯽ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ اﯾﺮان ﺑﻪ رﻫﺒﺮي اﺳﺘﺎد ﻓﺮﻫﺎد ﻓﺨﺮاﻟﺪﯾﻨﯽ 1377 تا 1386 · اﺟﺮاي ﺗﮑﻨﻮازي در ﺗﺌﺎﺗﺮ دﻻوﯾﻞ Dellaville Theatre در سال 2014 · اﺟﺮا در New Morning-Paris ﺑﺎ ﻫﻤﺮاﻫﯽ آرﺷﯿﺪ آذرﯾﻦ و ﺣﺒﯿﺐ ﻣﻔﺘﺎح ﺑﻮﺷﻬﺮي (2014) · ﻫﻤﮑﺎري ﺑﺎ ﺷﻬﺮام ﻧﺎﻇﺮي ، با گروه های مولوی (شهرام ناظری) ، عارف (پرویز مشکاتیان) ، دستان (حمید متبسم) و اردشیر کامکار · ﺷﺮﮐﺖ در Oslo World Music Festival

آلبوم‌ها

1- آﻟﺒﻮم “دﯾﺮﯾﻨﻪ دﻟﺨﻮاه” (ﻋﻮد و آواز – 1396)

2- آﻟﺒﻮم ﺳﻠﻮك (Solook) ﺑﺎ ﻫﻤﺮاﻫﯽ ﺣﺒﯿﺐ ﻣﻔﺘﺎح ﺑﻮﺷﻬﺮي ﺗﻬﯿﻪ ﺷﺪه در Melmax Company-Paris – 2014

3- آﻟﺒﻮم داﯾﺮهﻫﺎ” ﺑﻪ ﻫﻤﺮاه ﭘﮋﻣﺎن ﺣﺪادي – 1393

4- آﻟﺒﻮم ﺳﻪ ﻧﻮازي ﯾﮏ روز” ﺑﺎ ﻫﻤﺮاﻫﯽ Rajib Chakraborty و ﭘﮋﻣﺎن ﺣﺪادي ﺗﻬﯿﻪ ﺷﺪه در ﻧﺸﺮ ﻫﺮﻣﺲ  1392

5- آﻟﺒﻮم دو ﻧﻮازي ﻫﻠﻬﻠﻪ” ﺑﻪ ﻫﻤﺮاه ﺣﺒﯿﺐ ﻣﻔﺘﺎح ﺑﻮﺷﻬﺮي  1392

6- آﻟﺒﻮم ﺗﮑﻨﻮازي ﻃﻠﻮع ﮐﻮﯾﺮ  1386

کارگاه موسیقی مادر و کودک

6056df01-7797-4802-a5cb-105b771742b7همکاری آکادمی موسیقی گذر با kids club  باشگاه انقلاب در زمینه برگزاری کارگاه تک جلسه ای مادر و کودک برای کودکان سه تا چهار و نیم سال با مربی گری خانم هاله خوانساری فرد

برای هماهنگی های بیشتر با شما ذکر شده در پوستر تماس حاصل بفرمایید.

 

كارگاه ريتم در محيط و گفتار با حضور فرزان فرنیا

c82584be-d2ee-457a-bf43-b6dedd1a9795كارگاه ريتم در محيط و گفتار
(ويژه مربيان موسيقي)
مدرس : فرزان فرنيا
دانش آموخته آموزش موسيقي و حركت
با نگرش “ارف -شول ورك”
از دانشگاه موتسارتئوم اتريش،
عضو گروه آدمك
.
سر فصل هاي اين كارگاه:
ریتم در محیط و گفتار
ریتم از زیرساخت‌های موسیقی‌ست، در تمام ابعاد وجود و زندگی ما آشکار و نهان حضور دارد و به شکلی ذاتی در درون ماست. محیط اطراف دارای ریتم است این ریتم را به دیدن، شنیدن و احساس کردن می‌توان دریافت. زبان نیز در حرف‌ها، سیلاب‌ها، کلمه‌ها و جمله‌ها دارای ریتم است. پس با راهکاری مناسب مربیان موسیقی می‌توانند با ایجاد پل‌های ارتباطی به محیط اطراف وهمچنین ناخودآگاه هنرجویان دریایی از ابزارهای ابتدایی و آشنا را برای آموزش موسیقی در اختیار بگیرند.
در این کارگاه به استفاده از عناصر«محیطی» و «گفتاری» در آموزش ریتم نگاهی می‌اندازیم.
فرزان فرنيا:
• متولد ۱۳۵۷، تهران • ‎ساکن تهران، ایران • دانش‌آموخته‌ی «آموزش موسیقی و حرکت با نگرش اُرف‌-شول‌وِرک، دانشکده‌ی کارل اُرف، دانشگاه موتسارتِئوم، سالزبورگ، اتریش، ۱۳۹۰ • مربی موسیقی، ۱۳۸۲ تا کنون • نوازنده‌ی سازهای کوبه‌ای، ۱۳۸۲ تا کنون • برگزارکننده و مربی کارگاه‌های تربیت مربی‌ موسیقی‌ کودک با نگرش اُرف-شول‌وِرک در تهران و شهرستان‌ها، ۱۳۸۷ تا کنون • عضو هیات مدیره انجمن ارف-شول‌ورک ایران، ۱۳۹۵ تا کنون • مشارکت در تهیه و تولید آلبوم‌های «نمک- نغمه‌های محلی برای کودکان» و «کجا- در مزرعه» همراه با گروه «آدمک»
مكان :آكادمى گذر موسيقي
روز جمعه ٢٨ تير ماه ١٣٩٨
ساعت ١٦ الي ١٩
تلفن تماس:
٠٢١_٢٢٦٥٧٦٨٢
موبايل:
٠٩٣٩٣٢٩٨٤٠٩
@adamakmusic
@gozaracademy

مستر کلاس آهنگسازی موسیقی فیلم با بهزاد عبدی

a3958ddb-97ed-4fdb-af11-7c3e2da603aaمستر کلاس آهنگسازی موسیقی فیلم #بهزاد_عبدی
•زمان:۲۷ تیرماه۱۳۹۸ ساعت ۱۶ الی ۱۹ •مکان:ولیعصر،بالاتر از پارک وی،روبه روی اوکس طلایی،کوچه میرشریفی،پلاک ۹ طبقه ۵
•برای ثبت نام با شماره های در تصویر تماس بگیرید .
.
.
‎بهزاد عبدی متولد فروردین ۱۳۵۲، تهران آهنگساز ایرانی است
‎او در سال ۱۳۸۷ جایزه بهترین موسیقی مسابقه ورزش و آواز را برای قطعه «پهلوان» از آکادمی ملی المپیک، و در سال ۱۳۸۸ سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را برای موسیقی فیلم «آل» دریافت کرد و در سال ۱۳۹۰ تندیس سرو طلایی بهترین موسیقی پویانمایی را برای «افسانه ماردوش» در جشنواره تلویزیونی جام جم از آن خود کرد
فعالیت بهزاد عبدی در زمینه آهنگسازی از سال ۱۳۷۷ به طور مستمر آغاز شده است. او که در سال ۱۳۸۲ برای ادامه تحصیل از ایران به اکراین سفر کرد، آثارش با ارکسترهایی همچون ارکستر فیلارمونیک کی اف، ارکستر رادیو کمپانی اوکراین و ارکستر ناسیونال اوکراین ضبط شده‌است.
از آثار او میتوان به
سوئیت سمفونی «آیندهٔ روشن»
چهار رستیاتیو برای ویلن، فلوت، سنتور، وینسل و ارکستر
پوئم سمفونی «وقتی خداوند تو را می‌خواند»
اپرای عاشورا
اپرای مولوی
اپرای حافظ
قطعه مرد و میدان، سرود رسمی فدراسیون فوتبال در جام جهانی ۲۰۰۶
آلبوم ملاصدرا
قطعه «پهلوان»،
اشاره کرد

نشست شصت و نهم گذر موسیقی با حضور بابک احمدی

707ae0d2-7e01-4d01-9485-8638baa15544در سری برنامه های تخصصی

نشست های موسیقی به نشست شصت و نهم رسیدیم و مهمان این بار برنامه آقای بابک احمدی خواهند بود.

منتظر دیدارتان در خانه موزه بتهوون هستیم.

در باره بابک احمدی:

وی در سال ۱۳۲۷ در تهران به دنیا آمده و مقیم همین شهر است. احمدی در سال ۱۳۴۹ مدرک کارشناسی علوم سیاسی را از دانشگاه تهران دریافت کرد و سپس برای ادامه تحصیل به پنسیلوانیای آمریکا رفت و در مقطع کارشناسی ارشد فلسفه از دانشگاه پنسیلوانیا فارغ‌التحصیل شد. احمدی سالهای ۱۳۵۳ و ۱۳۵۴ را در لندن و سال‌های بعد تا بهمن ۱۳۵۷ را در پاریس گذرانده‌است

جایزه‌ها و افتخارات

در سال ۱۳۸۷ گروه تئاتر لیو پس از اجرای نمایش با اهدای لوحی از بابک احمدی تقدیر کرد. هم‌چنین کتاب حقیقت و زیبایی برنده جایزه کتاب فصل شده‌است.

نقدها

بیشتر آثار نخستین و نوشته‌های احمدی مربوط به نقد سینمایی و سینماگرانی چون برسون و آندری تارکوفسکی بود که در اواخر دههٔ ۶۰ و در مجلاتی چون فیلم منتشر می‌شدند کار فلسفی او با ترجمهٔ اثری از والتر بنیامینآغاز شد که بنا به گفتهٔ خود او ترجمهٔ خوبی نبود و او خود از بازچاپ آن جلوگیری کرد. او در سال ۱۳۷۰ کتاب مهمی نوشت با عنوان ساختار و تأویل متن در دو مجلد و در آن به شرح و معرفی آرای بسیاری از اندیشمندانی مانندرولان بارت، ژاک دریدا، ژولیا کریستوا، پل دومان، اومبرتو اکو، تزوتان تودوروف، یاکوبسن، گریماس، پیرس، شلایرماخر، دیلتای، گادامر، پل ریکور، لوی استروس، میشل فوکو، ژان فرانسوا لیوتار، ژیل دولوز، ژرژ باتای، و … پرداخت که تا آن زمان برای خوانندهٔ فارسی‌زبان ناآشنا بودند. کتابی با این حجم و مضمون پیش از این به چنین صورت منسجم و جامعی در زبان فارسی ارائه نشده بود.

برگزاری کارگاه آواز کلاسیک با مهتاب کشاورز

کارگاه آواز کلاسیک  با حضور مهتاب کشاورز در آکادمی موسیقی گذر

در باره مهتاب کشاورز

مهتاب کشاورز خواننده متسو سوپرانو، متولد ساری، فعالیت موسیقایی خود را از سن 15 سالگی با یادگیری ساز ویلن آغاز کرد.
وی پس از اتمام دوره دبیرستان تحصیلات آکادمیک خود را در دانشکده هنر های زیبا دانشگاه تهران آغاز نموده و پس از پایان دوره تحصیل در رشته نوازندگی ویلن تحصیلات خود را در زمینه آواز کلاسیک و اپرا در دانشگاه موسیقی و هنر های نمایشی شهر کراتس در اتریش تحت نظر پروفسورUlf Bastlein آغاز کرد و در مدت تحصیل خود از حضور اساتیدی چون Christian Powe, Annette Wolf,Barbara Beyer بهره برده. وی همچنین در این مدت افتخار هنر آموزی از ستارگان بی نظیری چون Fiorenza Cossotto و Brigitte Fassbaenderرا کسب کرد.
در سال 1390 در اپرای”ll Matrimonio Segreto” در نقش “Fidalma” ظاهر شد و در سال 1391 در اپرای “L ‘Enfunt et Les sontileges”نقش شخصیت اصلی “L ‘Enfant”را ایفا کرد.
در سال های 1390 و 1391 مهتاب کشاورز ایفای نقش “zitta” در اپرای “Gianni Schicchi”را در سالن های رودکی و وحدت در تهران را به عهده داشت.
در سال 1394 در اپرت”Die Fledermaus” با اجرای نقش”Prinz Orlofsky” وهمچنین در اپرای”Daphnis und Chloe” با اجرای نقش اصلی “Daphnis”در کراتس بر روی صحنه بود.
مهتاب کشاورز در سال 1393 از فینالیست های مسابقه آواز”Ljuba Welitsch” در شهر وین بوده و در سال 1392 و 1393 جایزه های “S.t Marienkiretche”و”Thomas-Wiese-Preis” در مسابقه”Husum Liedkunst-Wettbewerb im Schloss vor” را از آن خود کرد.
وی هم اکنون به استخدام دائم در خانه اپرای برلین  “Deutsche Oper” در آمده و مشغول به کار است.51a2f977-92be-4192-9b88-d1f61a743e9b

ترجمه قسمت اول از بخش سیزدهم کتاب 1 Music in Theory and Practice Volume

بخش 13

دوره رمانتیک (1825-1900)

موضوع :

رمانتیزم ، ترکیب مدال ، مدولاسیون خارجی ، هارمونی غیر کاربردی، نت های غیر هارمونیک کروماتیک ، بیان آنارمونیک

 

رمانتیزم  واژه ای است که به موسیقی ساخته شده  بین سالهای 1825-1900 اطلاق میشود.اگر بخواهیم اثار آهنگسازان محافظه کاری مثل فرانس شوبرت (1797-1828) و یوهان برامس(1833-1897) را بررسی کنیم ، این دوررا به راحتی  میتوان  ادامه دوره کلاسیک دید ولی اگر آثار آهنگسازان مترقی  همچون   فرانس لیست (1811-1886) و ریچارد  واگنر(1813-1883) را درنظر بگیریم این دوره را میتوان به عنوان تغییرات اساسی در سبک موسیقی فرض کرد. با وجود شواهد موجود درسبک موسیقی ملی گرایانه آهنگساز لهستانی ،فردریک شوپن (1810-1849)،آهنگساز روسی ،الکساندر بردین (1833-1887)  و دیگران ، موسیقی دوره رمانتیک در دست آهنگسازان آلمانی زبان میباشد.

 

ترکیب مدال:

استفاده زیاد از آکوردهای عاریتی باعث ترکیب مد های ماژور و مینور در حدی میشود که در بعضی نقاط دچار  ابهام مدالیته میشویم.

مدولاسیون :

آهنگسازان دوره رمانتیک اغلب از توالی گام های متعدد که به سرعت تغییر میکنند ،استفاده میکنند.این مسئله خود باعث کاهش تاثیرات تونیک مرکزی میگردد.

مدولاسیون خارجی :

یک طیف وسیع ازگام ها توسط  اهنگسازان قرن نوزدهم استفاده میشده بطوری که به گام های دورتر از تونیک قطعه  آهنگسازی شده ،مدولاسیون صورت میگرفته است. این جریان ما را ناگزیر به بیان آنارمونیک آکوردها میکند. نسبت آنارمونیک بین آکورد شش آلمانی و نمایان هفتم روشی مناسب  برای مدولاسیون به گام های غیر همسایه و دور است.

کروماتیزم:

در این دوره استفاده روزافزون از آکوردهای عاریتی وآکورد شش افزوده به موازات ترکیب های مدال سبب شد که به طور کلی استفاده از کروماتیزم رو به افزایش گذارد.همچنین استفاده از  نت های غیر هارمونیک کروماتیک (بخصوص کروماتیک با نقش تکیه ( آپاژیاتور) و گذر ) رو به ازدیاد بود.

در پرلودهای شوپن نتهای گذر کروماتیک که نقش اصلی در تزیین کردن را دارند ، تقریبا در هر میزان اتفاق میافتد.

افزایش فواصل ناملایم  :

در موسیقی قرن نوزدهم به دلیل استفاده مکرر ازآکورد نهم ، یازدهم وسیزدهم ونیز آکورد شش افزوده ، فواصل ناملایم بسیار رایج شد.آهنگسازان هر چه بیشتر علاقه مند شدند که از فواصل ناملایم  با تاکید استفاده کنند و این فواصل را مدت زمان طولانی تری در تعلیق نگه دارند تا حل شوند. در شکل 13-9 در میزان 16 شاهد نت تکیه (آپاژیاتوری) هستیم که به نهم آکورد نمایان میرود و نیز در میزان 17 شاهد آپاژیاتوری تاکید داردر ضرب  پایین  هستیم .چنین نت های غیر هارمونیک سطح  ناملایمات ( فواصل نامطبوع) رابه شدت  بالا می برد .

معادل  آنارمونیک :

با افزایش کروماتیزم ، نت نگاری در قرن نوزدهم پیچیده تر شد و در نتیجه بیان معادل آنارمونیک آکوردها و خط ملودی افزایش پیدا کرد( در شکل 13-3 میزان 8 در صفحه 402 مشاهده میکنیم که بخش آوازی با استفاده از بمل ها نوشته شده در حالیکه  در نگارش نتها دربخش همراهی ، از علامت دیز استفاده گردیده است.)

وقتی موسیقی قرن نوزدهم و بیستم را آنالیز میکنید بسیار مهم است که چنین مهارتی را در نوع تفکر آنارمونیک خود کسب کنید .برای بیان آکوردها به صورت آنارمونیک مثال هایی در شکل 13-10 آمده است که امکانات مختلف را به بحث میکشد و البته مدلهایی که در آینده برای آنالیزها احتیاج است را  نیز مطرح میکند.

برگزاری رسیتال های موسیقی دو بار در سال در آکادمی گذر

برگزاری رسیتال دو بار در سال برای هنرجویان آکادمی نقش به سزایی در پیشرفت روند آموزشی ، تقویت اعتماد به نفس و بالابردن روحیه آنها و خانوادهایشان دارد.
اجرای اینگونه برنامه ها تلنگری برای تمرین و دقت بیشتر هنرجویان است و همیشه نتیجه های مثبتی را به همراه داشته است.IMG_5476