کوارتت زهی رسپینا

کوارتت زهی رسپینا در راستای اجرا و ضبط موسیقی آهنگسازان ایرانی،اولین کنسرت با رپرتوار متمرکز بر این هدف را بیست و سوم اسفند 1396 به روی صحنه برد.

در این کنسرت ،کوارتت زهی آهنگسازانی چون مهران روحانی رضا تفضلی،فرزاد فضلی،و نگین زمردی به نوازندگی  دانیال جورابچی،آرش اسد نژاد،ارسلان علیزاده،آرمین قضاتی اجرا شد.

IMG-20180613-WA0000

یک فنجان موسیقی

در آکادمی موسیقی گذر برنامه هایی تحت عنوان “یک فنجان موسیقی” از اسفند ماه 1394 شروع به اجرا کرده است.

در طول این برنامه یک ساعته شاهد اجرای زنده قطعات ماندگار و فاخر موسیقی کلاسیک و ایرانی توسط نوازندگان حرفه ای هستیم.

در تاریخ 22 خرداد ماه، پنجمین برنامه “یک فنجان موسیقی” (دونوازی پیانو و ویولنسل) را با نوازندگی سهراب ملک زاده و پرنیان رضایی با اجرای آثاری از باخ، کاسادو و بتهوون خواهیم داشت.

چنین برنامه هایی با ایده و برنامه ریزی مدیریت آکادمی موسیقی گذر خانم نگین زمردی برای اشاعه فرهنگ و هنر غنی در جامعه برگزار می شوند.IMG-20180609-WA0002

ساعت 9 شب روز سوم خرداد نوازندگان برجسته ای هم چون یزدان یکرنگیان و نینا برزگر قطعاتی از آهنگسازان معاصر ایرانی را در تالار رودکی به روی صحنه بردند.IMG-20180526-WA0009

سوم خرداد 97 آثار آهنگسازان ایرانی بروی صحنه تالار رودکی خواهد رفت.

rsz_original_poster

نوازندگان این برنامه عبارتند از:

 

broshure

برگزاری چنین رسیتالی برای معرفی و حمایت آثار  آهنگسازان همراه با معرفی آموزشگاه گذر موسیقی میباشد.

photo_2018-02-03_15-05-58

رسیتال چهاردستی هنرجویان آکادمی گذر

در تاریخ 26 آذر ماه 1396 تمام هنرجویان آکادمی گذر به روی صحنه رفتند و به اجرای قطعات چهاردستی پیانو از ساخته های خانم نگین زمردی پرداختند.

در این برنامه دیدار اولیا و مربیان تازه شد و بخش های مختلفی چونقصه گویی در میان اجرای قطعات، جذابیت خاصی به این برنامه بخشید.

sarab o hobab CD

آلبوم سراب و حباب ساخته نگین زمردی

در قلب باغی در تهران، باغی که میوه هایش کتاب است، سراب و حباب دیداری داشتند نوازندگانی که این گفتگو را به اصوات ساز خود بیان کرده بودند همگی در این نشست حضور داشنتد و سخرانی کردند .
باغ کتاب محیطی مدرن و جذاب برای اهالی کتاب و فرهنگ و بزرگترین مرکز کتابفروشی و مرکز علمی کشور است و قسمت سروستان
آلبوم بداهه دونوازی پیانو و سازهای ایرانی ساخته “نگین زمردی” در سروستان باغ کتاب که مربوط به برگزاری رویداد های مهم هنری و اجتماعی است رونمایی شد .این برنامه پخش صوتی و تصویری از قطعات آلبوم را در برداشت و همچنین  توضیحاتی پیرامون چگونگی شکل گیری این اثر صورت گرفت.

photo_٢٠١٧-٠٨-٢٧_١٨-٥٤-١٣

فسيتوال بداهه نوازى گذر موسيقى

فسيتوال بداهه نوازى در گذر موسيقى مورداستقبال تمامى شاگردان گذر از هر سن و سالى قرار گرفت زمانى كه يك هنرجو بداهه نوازى مى كند، ريتم ها و ملودى هاى خودرا ابداع كرده و اينچنين خلاقيت او فضايى براى رشد پيدا مى كند .كنجكاوى هاى سازنده بدون فشار و الگوهايى از پيش تعيين شده جايى براى حضور پيدا مى كند.
ذهن طبيعى فعال با كمك نظام آموزشى خلاق شروع به تجربه مى كند و به جاى تقليد كردن الگوهاى تكرارى به كشف پرداخته و اطلاعات و دانش موسيقى را كه تا كنون به او داده شده است را پردازش كرده و رضايت درونى و رشد فكرى را تجربه مى شود.

ادامه مطلب …

photo_2017-08-29_19-47-11

آریا عظیمی نژاد در گذر موسیقی

پنجاه و نهمين نشست تخصصى گذر موسيقى در خرداد ماه امسال (٩٦) با حضور آريا عظيمى نژاد حول موضوع موسيقى فيلم.

آریا عظیمی نژاد نوازنده سه تار و آهنگساز اردیبهشت ماه ۱۳۵۲ در تهران متولد شد. در محضر اساتیدی چون جلال ذوالفنون و محمود تاج بخش موسیقی را فراگرفت. سال ۱۳۷۲ در رشته موسیقی دانشگاه آزاد پذیرفته شد. کار حرفه ای ساخت موسیقی را از سال دوم دانشگاه با موسیقی تاتر آغاز کرد و در زمان کمی توانست در جشنواره های بین المللی تاتر! نامزد دریافت بهترین موسیقی متن گردد. آریا با ساخت موسیقی فیلم “میم مثل مادر” در سینما و “او یک فرشته بود” در تلویزیون توانست به جمع آهنگسازان برار ایران راه یابد. از دیگر فعالیت های حرفه ای وی می توان به ساخت موسیقی برای خوانندگان سرشناس ایرانی اشاره کرد.

ادامه مطلب …

photo_٢٠١٧-٠٥-١٣_٢٢-٤٧-١٠

حضور رامین صدیقی و ارشید آذرین در گذر موسیقی

نشست ٥٨ گذر موسيقى در ارديبهشت ماه امسال (٩٦)
با حضور رامين صديقى و آرشيد آذرين
رامين صديقى در اين جلسه گفت : بارها شنیده ایم که اصحاب تآتر از اینکه هنرمندان سینما یا شاخه های دیگر به هنرهای نمایشی روی می آورند گلايه دارند . هر چند بخشی از این آزردگی ها بخصوص در دنیای امروز که تقریباً مرز میان همه چیز برداشته شده، شاید کمی نخ نما به نظر بیاید، اما بهرحال سوالی است که به ذهن خیلی ها خطور میکند. اینکه “پس فایده تخصص چیست؟” “مرز هنرنمایی یا هنرفروشی کجاست؟”و … البته سوالاتی که به آن روی سکه اشاره دارد: “مگر هنر فقط متعلق به قشر خاصی است؟” “آیا خلاقیت های هنری در ذهن دیگران شکل نمی گیرد؟”
موسیقی به عنوان یکی از شخصی ترین و انتزاعی ترین هنرها، خوشبختانه کمتر در این هجمه ها میگنجد. هنرمندان بسیاری را میشناسیم که از گرايش های دیگر می آیند و بدور از هیاهو به خلاقیت می پردزاند و حتی با اقبال خوبی از سوی منتقدان یا هنردوستان قرار میگیرند. بسیاری از نام هایی را که میشناسیم از شاخه های دیگر هنر و حتی از تخصص های بسیار نامرتبط با موسیقی می آیند. نقاشی، معماری، خطاطی و … حتی پزشکی!
در نشست پیش روی “گذر موسیقی” با آرشید آذرین (آهنگساز و نوازنده پیانو) که بتازگی آلبوم تکنوازی پیانو او ، بنام هفت جان، به بازار عرضه شد و رامین صدیقی (تهیه کننده، مدير نشر موسیقی هرمس) در باره فروریختن این مرزها و تاثیری که موسیقی بر زندگی قتخصصی آنها میگذارد،صحبت میکنیم.
آرشید آذرین (1347) فوق تخصص تصويربردارى پزشكى در زمینه قلب و عروق دارد و عضو بنیاد مردم نهاد “زنجیره امید” نیز هست و علاوه بر طبابت در فرانسه، در سفرهای ادواری به افغانستان بصورت رایگان به ارائه خدمات پزشکی میپردازد و در ایران نیز کنفرانس ها و کارگاه های تخصصی برگزار میکند.او  از کودکی به نوازندگی پیانو روی آورد و علیرغم تحصیل در رشته پزشکی، این بخش از فعالیت هنری خود را کنار نگذاشت و تا کنون علاوه بر انتشار بیش از چهار آلبوم موسیقی، اجراهای متعدد زنده در فرانسه، انگلیس، آمریکا و سوییس، همکاری با هنرمندان متعدد در حوزه جاز، بنیانگذار جشنواره موسیقی جز ایرانی در پاریس نیز هست.

ادامه مطلب …