sarab o hobab CD

آلبوم سراب و حباب ساخته نگین زمردی

در قلب باغی در تهران، باغی که میوه هایش کتاب است، سراب و حباب دیداری داشتند نوازندگانی که این گفتگو را به اصوات ساز خود بیان کرده بودند همگی در این نشست حضور داشنتد و سخرانی کردند .
باغ کتاب محیطی مدرن و جذاب برای اهالی کتاب و فرهنگ و بزرگترین مرکز کتابفروشی و مرکز علمی کشور است و قسمت سروستان
آلبوم بداهه دونوازی پیانو و سازهای ایرانی ساخته “نگین زمردی” در سروستان باغ کتاب که مربوط به برگزاری رویداد های مهم هنری و اجتماعی است رونمایی شد .این برنامه پخش صوتی و تصویری از قطعات آلبوم را در برداشت و همچنین  توضیحاتی پیرامون چگونگی شکل گیری این اثر صورت گرفت.

photo_٢٠١٧-٠٨-٢٧_١٨-٥٤-١٣

فسيتوال بداهه نوازى گذر موسيقى

فسيتوال بداهه نوازى در گذر موسيقى مورداستقبال تمامى شاگردان گذر از هر سن و سالى قرار گرفت زمانى كه يك هنرجو بداهه نوازى مى كند، ريتم ها و ملودى هاى خودرا ابداع كرده و اينچنين خلاقيت او فضايى براى رشد پيدا مى كند .كنجكاوى هاى سازنده بدون فشار و الگوهايى از پيش تعيين شده جايى براى حضور پيدا مى كند.
ذهن طبيعى فعال با كمك نظام آموزشى خلاق شروع به تجربه مى كند و به جاى تقليد كردن الگوهاى تكرارى به كشف پرداخته و اطلاعات و دانش موسيقى را كه تا كنون به او داده شده است را پردازش كرده و رضايت درونى و رشد فكرى را تجربه مى شود.

ادامه مطلب …

photo_2017-08-29_19-47-11

آریا عظیمی نژاد در گذر موسیقی

پنجاه و نهمين نشست تخصصى گذر موسيقى در خرداد ماه امسال (٩٦) با حضور آريا عظيمى نژاد حول موضوع موسيقى فيلم.

آریا عظیمی نژاد نوازنده سه تار و آهنگساز اردیبهشت ماه ۱۳۵۲ در تهران متولد شد. در محضر اساتیدی چون جلال ذوالفنون و محمود تاج بخش موسیقی را فراگرفت. سال ۱۳۷۲ در رشته موسیقی دانشگاه آزاد پذیرفته شد. کار حرفه ای ساخت موسیقی را از سال دوم دانشگاه با موسیقی تاتر آغاز کرد و در زمان کمی توانست در جشنواره های بین المللی تاتر! نامزد دریافت بهترین موسیقی متن گردد. آریا با ساخت موسیقی فیلم “میم مثل مادر” در سینما و “او یک فرشته بود” در تلویزیون توانست به جمع آهنگسازان برار ایران راه یابد. از دیگر فعالیت های حرفه ای وی می توان به ساخت موسیقی برای خوانندگان سرشناس ایرانی اشاره کرد.

ادامه مطلب …

photo_٢٠١٧-٠٥-١٣_٢٢-٤٧-١٠

حضور رامین صدیقی و ارشید آذرین در گذر موسیقی

نشست ٥٨ گذر موسيقى در ارديبهشت ماه امسال (٩٦)
با حضور رامين صديقى و آرشيد آذرين
رامين صديقى در اين جلسه گفت : بارها شنیده ایم که اصحاب تآتر از اینکه هنرمندان سینما یا شاخه های دیگر به هنرهای نمایشی روی می آورند گلايه دارند . هر چند بخشی از این آزردگی ها بخصوص در دنیای امروز که تقریباً مرز میان همه چیز برداشته شده، شاید کمی نخ نما به نظر بیاید، اما بهرحال سوالی است که به ذهن خیلی ها خطور میکند. اینکه “پس فایده تخصص چیست؟” “مرز هنرنمایی یا هنرفروشی کجاست؟”و … البته سوالاتی که به آن روی سکه اشاره دارد: “مگر هنر فقط متعلق به قشر خاصی است؟” “آیا خلاقیت های هنری در ذهن دیگران شکل نمی گیرد؟”
موسیقی به عنوان یکی از شخصی ترین و انتزاعی ترین هنرها، خوشبختانه کمتر در این هجمه ها میگنجد. هنرمندان بسیاری را میشناسیم که از گرايش های دیگر می آیند و بدور از هیاهو به خلاقیت می پردزاند و حتی با اقبال خوبی از سوی منتقدان یا هنردوستان قرار میگیرند. بسیاری از نام هایی را که میشناسیم از شاخه های دیگر هنر و حتی از تخصص های بسیار نامرتبط با موسیقی می آیند. نقاشی، معماری، خطاطی و … حتی پزشکی!
در نشست پیش روی “گذر موسیقی” با آرشید آذرین (آهنگساز و نوازنده پیانو) که بتازگی آلبوم تکنوازی پیانو او ، بنام هفت جان، به بازار عرضه شد و رامین صدیقی (تهیه کننده، مدير نشر موسیقی هرمس) در باره فروریختن این مرزها و تاثیری که موسیقی بر زندگی قتخصصی آنها میگذارد،صحبت میکنیم.
آرشید آذرین (1347) فوق تخصص تصويربردارى پزشكى در زمینه قلب و عروق دارد و عضو بنیاد مردم نهاد “زنجیره امید” نیز هست و علاوه بر طبابت در فرانسه، در سفرهای ادواری به افغانستان بصورت رایگان به ارائه خدمات پزشکی میپردازد و در ایران نیز کنفرانس ها و کارگاه های تخصصی برگزار میکند.او  از کودکی به نوازندگی پیانو روی آورد و علیرغم تحصیل در رشته پزشکی، این بخش از فعالیت هنری خود را کنار نگذاشت و تا کنون علاوه بر انتشار بیش از چهار آلبوم موسیقی، اجراهای متعدد زنده در فرانسه، انگلیس، آمریکا و سوییس، همکاری با هنرمندان متعدد در حوزه جاز، بنیانگذار جشنواره موسیقی جز ایرانی در پاریس نیز هست.

ادامه مطلب …