گذر موسیقی آکادمی تخصصی پیانو و آهنگسازی میباشد که بر اساس سیستم رویال کنسرواتوار کانادا برنامه ریزی های آموزشی خود را پیش میبرد ، این آموزشگاه در منطقه ی زعفرانیه و محمودیه ی تهران واقع است. این مجموعه با برگزاری نشست های تخصصی موسیقی و مستر کلاسهای به روز موسیقی سعی در ارائه ی مطالب آموزشی باکیفیت دارد و با در نظر داشتن استاندارد های جهانی در تمامی برنامه ریزی های مربوط  به آموزش ، ارزیابی و اجرا و همچنین انتخاب کتابها و متدهای آموزشی روز دنیا، به ایجاد فرصت یادگیری برای تمام سنین، با قابلیت ها و علایق مخصوص خودشان پرداخته است. در واقع این مجموعه به نیازهای مخاطبین اندیشیده ، در سیستم آموزشی خود آنها را تحلیل کرده و پاسخ داده است . گذر موسیقی با تاکید بر تعلیم موسیقی در سنین پایین ، پرورش قدرت درک و تحلیل موسیقی در سنین بالاتر، آشنایی معلمین با روشهای موثر آموزشی جدید و مسئولیت پذیری در قبال افراد ، سعی بر بالا بردن کیفیت آموزشی دارد.
گذر موسیقی یکی از آکادمی های موسیقی است که برای آموزش هنرجویانش برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت دارد.
آموزش ساز پیانو در دوازده سطح طراحی شده است ترم های  آن به صورت دوماهه می باشد که در هر ترم برنامه های گروهی برای گروه سنی کودک ، نوجوان و بزرگسال براساس علایق و توانمندی این گروهای سنی طراحی شده است. این آموزشگاه ، کلاس های خصوصی و برنامه های گروهی خود را برای یکسال برنامه ریزی کرده و متعهدانه آنها را در زمان های مشخص شده برگزار می کند .

فضای آموزشی گذر موسیقی طوری طراحی شده که کلاسهایی برای آموزش حضوری  و فضا های برای اجرای رسیتال و کارگاه های گروهی موسیقی مهیا می باشد.تمام کلاسها به پیانو و سیستم صوتی مجهز بوده و کتابخانه و سی دی خانه ای در اختیار هنرجویان میباشد.برای دسترسی آسان هنرجویان به موسیقی های ارزشمند جهانی و آثار آهنگسازان برجسته دوره های مختلف موسیقی کلاسیک بخصوص آثار تک نوازی پیانو و یا ویلون، مجموعه ای به نام “سی دی خانه ” گرد آوری کرده ایم. هنرجویان می توانند سی دی  مورد علاقه شان را سفارش دهند و پس از چندی آن را دریافت نمایند.

اعتقاد این سیستم آموزشی بر این است که تمامی کودکان قابلیت یادگیری موسیقی را همچون یادگیری زبان مادری دارند که البته با ایجاد محیط آموزشی مناسب و در نظر گرفتن ویژگی های شخصی هر هنر جو این راه برای آنها هموار تر میگردد.تمام تلاش این مجموعه بر این است که با ایجاد روابط عمیق انسانی، در هنرجویان انگیزه قوی ایجاد کرده و ضمن آموزش الفبای موسیقی، به آنها بیاموزد که چگونه انسانهایی با حساسیت بالاتر و قلبی گشاده تر باشند .در آخر باید گفت ، گذر موسیقی محیطی است غنی از آموزش ،تشویق و تعهد  که هیچگاه فراموش نمیکند ما در جامعه ای زندگی  می کنیم سرشار از کودکان و نوجوانانی که استعدادشان کشف نشده است ، بنابراین با “افزایش قابلیت های فردی ” به  پرورش افرادی سالم ، پویا و خلاق می پردازد.

 

کتاب های آمورشی گذر موسیقی بر اساس سیستم رویال کنسرواتور کانادا می باشند.
در این مسیر ،هنرجویان درچهار سطح یادگیری Basic , Intermediate , upper intermediate و Advance قرار داده میشوند. قابل ذکر است که در این آکادمی دو متد متفاوت آموزشی ، یکی برای بزرگسال و دیگری برای کودک و نوجوان، را برگذیده ایم .تدریس RCM ( Royal conservatory of Music ) که دارای تنوع و تخصص بسیار بالایی میباشد ، این مجموعه که celebrations series نام دارد:  دوازده کتاب رپرتوار پیانو (مقدماتی A تا سطح 10) مجموعه ای نمایندگی از قطعات دوره های سبک باروک ، کلاسیک ، رمانتیک و معاصر .ده کتاب اتود پیانو (سطح 1 تا 10) برای کمک به دانشجویان برای افزایش قدرت انگشتان و برخورداری از تکنیکهای مختلف نوازندگی و توانمند سازی در چالش های اجرایی .
متد جیم باستین (James  Bastien piano): در این متد تدریسی از کتاب هایی با نام technique ,piano, performance , theory استفاده میشود در واقع هنر جو مرحله به مرحله مبانی پیانو ، تئوری موسیقی ، تکنیک نوازندگی و همچنین و نواختن آهنگ های کلاسیک ، فولکلور ، پاپ ، جاز و… آشنا میشود .همچنین که هر کدام از این سطوح نیز به طبقات کوچک تری تقسیم میشوند که هنرجو با توجه به توانمندی هایش میتواند از این سطوح شروع کند .متد باستین متد تدریسی است که کتاب هایش بیشتر مورد توجه گروه سنی ۵ _ ۱۲ سال میباشد و در سطوح Basic و Intermediate استفاده میشود .

ارزیابی هنرجویان گذر موسیقی هم به صورت ترمیک و هم در پایان هر سطح از تمام موارد تکنیکی ، تئوری و اجرا همراه با ارائه ی کارنامه به هنرجویان گذر صورت می گیرد . از زمان شیوع ویروس کرونا حمایت از معلمان و توجه به توانائی هنرجویان برای برگزاری کلاسهای خود طبق برنامه ریزی های قبلی، جزو اهداف گذر موسیقی قرار گرفته است . ما با در دسترس قرار دادن منابع آنلاین معلم و ارائه تست و ارزیابی آنلاین این اهداف را برطرف کرده ایم . جلسات محازی بین معلم و مدریت و اولیا از یک راه حل مناسب برای این مسئله بسیارمهم است.برای اینکه اولیاء از نزدیک در جریان  روند پیشرفت فرزند خود و همچنین فعالیت ها و برنامه ریزی های آموزشی ” گذر موسیقی ” قرار بگیرند، جلسات اولیاء و مربیان را ترتیب داده ایم تا آنها را ملاقات کنیم و از نظرات و پیشنهادات شان بهره مند شویم و ارزیابی روند پیشرفت آموزش هنرجویان را در قالب کارنامه به آنها تقدیم کنیم

معلمین گذر موسیقی فارغ التحصیلان رشته موسیقی با تخصص پیانو و یا آهنگسازی می باشند که علاوه بر تدریس ، ارزیابی هنرجویان گذر موسیقی هم در پایان هر ترم و هم در پایان هر سطح ( از تمام موارد تکنیکی ، تئوری و اجرا ) بر عهده آنها می باشد. پس از ارزیابی هنرجویان ، آنها در جلسات معلمین ، مدیریت گذر موسیقی را در جریان شاگردان کم کار قرار می دهد تا دلیل بی انگیزگی آنها مشخص شده و با حمایت و توجه دوباره آنها به جمع شاگردان پر تلاش برگردند . شاگردان پر انگیزه و با استعداد نیز شناسایی شده و مورد تشویق قرار میگیرند و سپس برای آنها برنامه ریزی های جدی تری در نظر گرفته می شود . (شایان ذکر است که معلمین تازه وارد به گذر موسیقی، برای آشنایی کامل با سیستم های آموزشی نوین و کتابهای این مجموعه، چندین ماه دوره کارآموزی خود را سپری می کنند. )