کودکان در سرزمین موسیقی ،سیستمی که گذر موسیقی برای آموزش کودکان  شما برگزیده است ، منتخبی از سیستم های تجربه شده و روشهای موثر آموزش موسیقی کودک در دنیا ، می باشد . البته باید گفت که این متد بیشتر از هر یک از روش های موجود، الهام گرفته از فلسفه دالکروز (موسیقی دان سویسی ) می باشد . این سیستم برای رشد هوش و شعور موسیقی کودک، فضای خلاق و پر تحرکی را مد نظر دارد. هر جلسه کلاس بر سه قابلیت کودک ، تاکید دارد. در  بخش اول کلاس کودک با حرکات بدنی و موسیقی ریتمیک ، محیط شاد و در عین حال پر تحرکی را تجربه میکند.  در بخش دوم کلاس از طریق بازی ، بر انجام کاری متمرکز میشود و نهایتا در بخش آخر توسط فعالیت های ویژه ای، قدرت تجسم و تخیل اش پرورش  می یابد .این سیستم  آموزش موسیقی کودک ، در چهار دوره همراه یک دفترچه راهنما و  یک سی دی  صوتی طراحی شده است .در دوره کودکان در سرزمین موسیقی ، کودک از طریق  یکی از هنر های تجسمی ، در فضای خلاق و آزاد در دنیای  موسیقی گشت و گذاری کرده و خاطراتی فراموش نشدنی برای را برای خود بجا می گذارد.

دوره اول  به مفاهیم   اولیه و اصلی  موسیقایی  میپردازد و کودکان را با مفاهیمی چون تند و کند، زیر و بم آشنا میکند. در این دوره که  تلفیق موسیقی و نقاشی  محسوب میشود، کودک نمود مفاهیم موسیقیایی را در لا به لای نقاشی های خود، لمس  میکند .
دوره دوم اشکال موسیقی مانند شکل نت ها و کلید سل و فا، به کودک معرفی میگردد. کودک با کارد ستی هایی که هر جلسه  میسازد ، با علایم تعریف  شده در موسیقی ، برای همیشه آشنا و دوست میشود .
دوره سوم را میتوان آشنایی با انواع  مختلف ریتم  محسوب کرد ، دوره ای که کودک با سازهای کوبه ای و همچنین  بدن خود (بادی پرکاشن ) ریتم های متنوعی را  تجربه میکند.
دوره ی چهارم  معرفی سازهای مهم غربی و ایرانی صورت میگیرد تا کودک با صدا ، شکل و نحوه نوازندگی سازهای مختلف آشنا گردد و همچنین فرصتی برای تصمیم گیری او برای انتخاب سازش فراهم آید. مثلا او با خمیر بازی ، ساز خود را میسازد تا به این ترتیب با ریزه کاری های هر ساز آشنا شده و آن را تجسم کند .

کارگاه موسقی گذر موسیقی:در این برنامه ، هنرجویان هم سطح و هم سن و سال را دور هم جمع می کنیم تا هر بار در باره یک موضوع مرتبط با موسیقی صحبت کنیم . به عنوان مثال ، هنر جویان ممکن است ، با سازهای موجود در ارکستر سمفونیک ، یا سازهای بومی ممالک مختلف از جمله سازهای ایرانی ، در هر یک از این کارگاه های آموزشی آشنا شوند . همچنین امکان دارد، مباحث جالب و مفید تئوری و آهنگسازی، موضوع بحث جلسه باشد. در جلساتی هم ، زندگی و افکار آهنگسازان برجسته دنیا  ( از جمله بتهوون ، موتزارت و باخ ) و یا  نوازندگان برتر دنیا به آنها معرفی میگردد.

در این گرد همایی های آموزشی سعی بر آن است تا دید هنرجویان نسبت به دانش موسیقی وسعت بیشتری پیدا کند و موسیقی را در تمامی ابعاد آن فرا گیرند. علاوه بر کسب دانش موسیقی ،  هنرجویان در فضایی دوستانه، روابط اجتماعی سالم و سازنده ای را تجربه می کنند.

بعد از هر کارگاه گروهی، یک بسته آموزشی شامل یک کتاب ، یک سی دی و چکیده ای از آنچه در کارگاه ها بحث شده ، در اختیار شاگردان قرار می گیرد .کارگاه های آموزشی بسته  به رده سنی هنرجویان (کودک ، نوجوان و بزرگسال )  تنظیم شده و هر یک از آنها در برنامه مخصوص خود شرکت می کنند.

بطور کلی چندین روش به عنوان روشهای آموزش موسیقی کودک در دنیا وجود دارد .تدوین این روشها از ابتدای قرن بیستم ، بنا به ضرورت و نیاز به روشهای موثر و مفید آموزشی، صورت گرفته است. اما همین امر ، وجود آشفتگی و سردرگمی فراوان در امر آموزش موسیقی کودک را بوجود آورده است. اولین کسی که به تدوین روشهای صحیح و کامل موسیقی پرداخت یک پزشک ایتالیایی بنام کلودید مونته سوری Montessori Claudio بود. بعد ها افراد دیگری سیستمهای جدیدی را بنیانگذاری نموده و با بکارگیری شیوه های علمی ، دامنه وسیعتری را در این زمینه بوجود آورند : امیل ژاک دالکروز- سویسی Dalcroze Jacques Emile/ کارل ارف – آلمانی Orff Karl  زلتان کدای– مجاری Kodaly Zoltan / ادگار ویلمز Williams Edgar / مارتینو Martinoe  سیستم “سوزوکی chi Shin Suzuki 1898-1998 در ژاپن سیستم “مانهاتان Ville Manhattan در ایاالت متحده آمریکا این هشت روش تا امروز هر کدام بنحوی اجرا شده است وهر یک ویژگی خاص خود را دارا می باشد. در اینجا به بررسی بعضی از آنها می پردازیم: کلودیو مونته سوری )Montessori Claudio) او به کودک ، به عنوان یک عامل فعال در فرایند آموزشی خود نگاه میکرد و عقیده داشت که فرآگیری کودک امری آزاد است.مونته سوری ،ابتدا صدا ها را دسته بندی نمود و با شیوه های مختلف ، کودکان را آزمود و تمریناتی را در جهت دقیق شنیدن صداها بعنوان برترین نمود آموزش موسیقی پایه ریزی کرد. وی معتقد بود که بسیاری از فعالیتهای صدایی و غیر صدایی باید به آواز خواندن منجر شود. یعنی بچه ها صداهایی را که می شنوند باید بخوانند. نکته مهم دیگری که در روش مونته سوری حائز اهمیت است، حرکات ریتمیک است که باعث پرورش و رشد جسمانی کودک می شود. برای این منظور، با تغییر سرعت در قطعاتی که توسط پیانو می نواخت ، به کودکان می آموخت که چگونه با حرکات بدنی خود به صداهای مختلفی که با سرعتهای متفاوت اجرا می شوند ،عکس العمل نشان دهند .