نشست سی و یکم با رامین صدیقی مدیر نشر موسیقی هرمس

رامین صدیقی-گذر موسیقیرامین صدیقی، مدیر نشر موسیقی هرمس که در عرض دو سال گذشته کنسرت‌های متعددی برای هنرمندان خارجی برگزار کرده‌است در گفتگویی با دویچه وله از مسیر پرفراز و فرود تهیه، تولید و مصرف موسیقی در ایران سخن گفت. او همچنین معتقد است که از روز اول بیشتر می‌دانست چه کارهایی نمیخواد بکند ولی هیچگاه روی کارهایی می‌خواهد بکند تمرکز نکرد. موسیقی پاپ و موسیقی سنتی ایرانی یا همان موسیقی دستگاهی ایرانی عرصه‌هایی بودند که نشر موسیقی هرمس نمی‌خواست وارد فعالیت در آن‌ها بشود. همچنین موسیقی فولکلور ایرانی که به عقیده رامین صدیقی به اندازه کافی در آن متخصص وجود دارد.

هرمس می‌کوشد تا به مقولات فراموش شده موسیقی ایران بپردازد. گمشده‌هایی که شاید برای احیای آن انگیزه خاصی در میان هنرمندان و صنعت گران دیده نمی‌شود و موسیقی کشور را در عرصه‌های سنتی، بومی و پاپ محدود کرده‌است.
همین رویکرد باعث شده تا بسیاری از علاقمندان به موسیقی، هرمس را یکی از بهترین ناشران موسیقی تخصصی بدانند. هرمس همیشه برای جلب شنونده‌های خاص از آهنگسازان و هنرمندان جوان و حتی بعضاً گمنام استفاده می‌کند.تولیدات هرمس به شکل رسمی در ایران، ترکیه، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، یونان، آلمان، هلند، لوکزامبورگ و بلژیک عرضه می‌شود. البته در برخی از کشورهای دیگر نیز از طریق واسطه و به صورت غیرمستقیم قابل دسترس است. به جز خرید مستقیم، هرمس امکان خرید اینترنتی را نیز در وب گاه خود داراست؛ که به علاقه‌مندان اجازه می‌دهد محصولات مورد نظرشان را در سراسر دنیا با استفاده از کارت‌های اعتباری تهیه نمایند. تولیدات هرمس هم چنین بر روی وب گاه‌های amazon, mondomix، itunes، rhapsody، aol یا musicmatch و برای مشتریان داخلی روی وب گاه‌های آهنگسرا، بتهوون، بییپ تونز، چاره یا صوت آذین قابل دسترس می‌باشد.