ترجمه ی کتاب تکنیک های نوازندگی پیانو (نوشته پال وایت)

 

“وزن بازو را روی کلاویه بیاندازید”

این بحث ، موضوع بسیار داغی است از نگاه Matthay ، کلید های پیانو باید با کمترین وزن بازو پایین بروند که تقریبا به صورت میانگین برای پیانو های بزرگ ، وزنی معادل ۶۰ گرم میباشد که بازوانی آماده برای انجام این عمل لازم است .
طرفداران موضوع “ انتقال وزن بازو “ دقیقا نگرشی مخالف دارند ، اما توصیه و عقیده ی من جایی بین این دو نگرش است ؛ بازو ها را کمی روي کلید ها قرار بدهید .
با این حال باید اشاره کرد که حتی با انداختن وزن کامل بازو بر روی کلاویه ها ما در واقع فقط بخشی از وزن دست را روی کلاویه ها می اندازیم و بخشی دیگر توسط قسمتی از بازو که به بالاتنه وصل میباشد پشتیبانی میشود .
روش آسانتر و کم دردسر تر این است که یک آجر را به طور کامل وزن کنید و سپس دوباره وزن کنید یک سر آن را روی لبه دیگر آجری قرار دهید و سر دیگر آن را روی ترازو قرار دهید .
یک مشکل اساسی و مهم در آموزش قرار دادن وزن دست این است که نمیتوان فهمید هر شخصی چه مقدار از وزن دستش را استفاده میکند .
این مسئله را میتوان با اندازه گیری توسط وزنه ی آشپزخانه حل کرد .
این راه حل عجیب به نظر میرسد اما بهتر است از اینکه بگویید “ هرگز از وزن دست استفاده نکنید” یا “ از کل وزن دستتان استفاده کنید “ روش ذکر شده میتواند به طور کامل یک دستورالعمل باشد که میگوید ؛ “ هیچ شکری اضافه نکنید “ یا “ تا آنجا که ممکن است شکر اضافه کنید “

اگر کف دست خود را روی ترازو بگذاریم و اجازه دهیم کل دستمان ( وزن بازو ) روی آم قرار بگیرد ، وزنی حدود ۲/۴ کیلوگرم خواهیم داشت .
اگر یک انگشتمان را روی ترازو بگذاریم و دستمان را به عقب بچرخانیم تا بتواند وزن بازو را درگیر کند ، حداکثر وزنی که انگشتمان میتواند تحمل کند حدود ۶۰۰ گرم خواهد بود یعنی یک چهارم وزن موجود .
مقدار مطلوب وزنی که هنگام تمرین توسط انگشت استفاده میشود حدود ۳۰٠،۴۰۰ گرم خواهد بود.

ترجمه ی موسیقی-گذرموسیقی

 

 

 

 

 

 

 

 

 
ترجمه :ريحانه لطفی(مدرس پیانو آکادمی گذرموسیقی)